Using fake money to buy things – Monopoly Money

Using fake money to buy things – Monopoly Money


Hello Hey – I called up earlier about a gaming headset I wanted to put aside. ah that was you yeah Yeah, what was the was the name again? Ah its BEN B E N Ben thank you. All right. Here it is Yeah, that’ll be three hundred seventy dollars cash or credit? ahhh cash, if thats okay? yep thats good one. two. three. ahhh there it is… So it was 370? 370… Here we go errr This is fake money this is not real money. Well its money… so This money specifically this is money for monopoly it actually say monopoly on it Let’s let’s not split hairs. Money’s money. I mean if I came in with American dollars you’d accept that, right? Well American dollars is real currency for America We’re in New Zealand Where the legal tender is New Zealand Dollars? Exactly, right? So it’s all – moral a story. It’s all real money. This is money It’s real so I’m gonna I’m gonna call the cops What?! I’m calling the police you’re threatening to call the police just because a Consumer wants to purchase some goods from your establishment. You want to purchase goods with fake money? That’s that’s fraudulent that theft that’s – you can’t do that. I’m calling. What are you doing? I’m calling the cops to hopefully get you kicked out if not, banned okay Okay, so you are saying you’re trying to tell me that my money isn’t good here. That is exactly what I’m telling you Unbelievable. I am a paying customer paying with monopoly money Yes. Hello. Yes. I’d like to report a theft please. Corinthian Drive – Playtech. Yeah, he’s still here Absolutely outrageous The thief is still here I can’t believe you’re actually doing this you are infringing upon my rights as a consumer You are literally insane. You can’t just walk into a real store with fake money and purchase goods the world It doesn’t work like that here we go again with the fake money nonsense. Look this is legal tender, you know how I know that because it says Legal tender that’s handwritten I can see the pen you made a mistake you’re getting bogged down in details mate who wrote it is irrelevant The point is it’s written. legal tender. It’s it literally says it on there. It’s legal tender. You have to take it I guess we’re going to see what the cops say when they show up. Yeah, I guess we will it’s gonna be good. It’s gonna be great Its mine. Its mine. Its not yours Hello gentlemen what seems to be the issue here? Well, this gentleman is attempting to purchase this product with fake money with monopoly money This gentleman is trying to stop me from making a completely legal purchase of one gaming headset with some legal tender Sir that’s a it’s not legal tender What so you’re trying to tell me that real notes With actual numbers on them isn’t real tender. Sir that’s ahh monopoly money. It’s not legal New Zealand tender Ah-ha-ah-ha trapped ya – gotcha, this isn’t monopoly money It is monopoly New Zealand Edition money ergo therefore visa vee legal tender Sir I have to ask you to leave the premises now. Otherwise I will have to arrest you Oh, yeah, and what are you gonna do? Like I just said I’m gonna arrest you. Yeah, right Okay. Well, what about this? What about this little Rhetorical adventure. What if say one of these was to fall into your pocket? Just hold it, just see how it feels in your hand Yeah, no difference. It’s just monopoly money. No, what if Two of these would have fall into your pocket. Are you trying to bribe me sir? No I’m not trying to bribe you. I’m just I’m more trying to just buy my way out of getting in trouble, sir I’m gonna have to ask you to accompany me to the station You can’t do that. You cannot do that. You are infringing upon my right. If you dont stop now I will have to use force Outrageous no wait stop this is outrageous. No, wait, wait wait, you can’t arrest me because I have this Chance Get-out-of-jail-free This card may be kept until needed traded or sold hmm I’m sorry, sir. No, that’s quite all right. You weren’t to know I wasn’t to know but I didn’t mean to disturb you No that’s quite all right, it’s good. All right, so I’ll give you that and I’ll make a legal purchase Of this gaming headset Good day I’m sorry sir. I couldn’t be of any more Okay. See ya right. Bye Sorry, sir. I couldn’t be of any more help here This is a legally binding document the chance card. So I’m gonna have to ummm let you get back to your duties and In the meantime, I’m gonna have to confiscate this Cuz its some police evidence, okay What For the subtle man or woman for the bold man – or woman For the cold man or woman viva la dirt league apparel for men or woman

100 thoughts to “Using fake money to buy things – Monopoly Money”

  1. Pretty accurate representation of how things can go absolutely clown-world when dealing with the laws… and anything to do with the government for that matter. lol

  2. 😂😂 I’m not trying to bribe u…. I’m just trying to buy my way out of trouble…. 🤔 I’m pretty sure that’s the same thing lol

  3. У видео половина субтитров на русском. А дальше уже непонятно.

  4. I was litterally saying outloud I hope the cop sides with the monopoly money guy… then he doesn't and I felt let down… but then, I so should have saw it coming… the get out of jail free card hahahahaha!!

  5. it's kind of funny because this is also an illustration of where our economy is going. All world currencies are what's called Fiat currencies, meaning they only have value because the government has said that they are legal tender. There is nothing actually backing up world currency. So American dollars and British pounds and Japanese yen are literally no better than Monopoly money. It is only a mental concept and a true social construct where everybody has mutually agreed that these things have value.

    Those digital numbers in your checking account and those notes in your pocket are going to zero value. ( Unless gold and silver are allowed to make an accounting for fiat currency by establishments) And there will be a new world monetary system.

    Every fiat currency in world history and there are thousands have gone to zero. The debt economy is coming down.

  6. Does it cease being funny when the conclusion becomes predictable, or when you realize this is quickly becoming reality?

  7. the next video Ben is in, im just gonna skip thru it. dunno why, this guy gets all the logiacl vs illogical skits, be it vldl or pubg

  8. Seriously excepting A bribe out of free jail fucking thing if I was a cop in that situation I would’ve booked his ass beat the living shit out of him and take him downtown but you guys need to remake this video and do it right that’s my opinion

  9. I can’t accept that……..

    Why not?

    Because that’s not real money…….

    Well that’s not a real breakfast!

    Look it up where that’s from and you’ll get it 🤷🏻‍♂️😂😂

  10. Now just think what if the guy had usa dollars? Because sometimes it seems USA is Monopoly and they want every country accept their monopoly dollars

  11. Yet someone makes up a new currency (bitcoin) and everyone goes nuts wanting some of it. What a kooky species humans are!!

  12. Reminds me of when I heard about someone found some foreign money in a book and didn't know what it was. Brought it to a bank to find out. They said it was Japanese currency and he exchanged it for his currency, don't remember how much. Later the bank realized it was Japanese monopoly money. Don't know if he gave back the money but didn't get in trouble since they told him that's what it was and not him conning them.

  13. Went backwards through the videos to pinpoint when the look of the store changed. FINALLY FOUND IT!!!! I was wondering when did the store stopped looking like a tech store and more like a gaming lounge and when did the white counter turn to wood color – and shrink?

  14. The concept isn't to far fetched cause say there's a planet where the currency is precious stones or credits vs physical paper or coin money

  15. Не могу уловить британский английский, говорите на американском плиз

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *